Privacy verklaring

We zijn graag transparant in wat u van ons kunt verwachten en wat er gedaan wordt met uw gegevens, daar wordt de wereld weer een stukje mooier van!

Scratch This Musical (onderdeel van Symph Stage)

Wanneer je diensten afneemt bij Symph of een onderneming die gerelateerd is aan Symph worden gegevens verkregen door jouw aanschaf van een product, informatieverzoek of aanmelding voor een nieuwsbrief. Deze gegevens kunnen via een derde partij worden verkregen (wanneer je een ticket aanschaft via een ticket provider of theater) of via een aan Symph gerelateerde website. Dit gaat altijd via een beveiligde (SSL) verbinding.
Uw gegevens worden vervolgens bewaard voor informatiedoeleinden of marketingdoeleinden vanuit Symph. Jouw gegevens worden niet aan derden verstrekt en alleen binnen Symph gebruikt.
Je hebt natuurlijk het recht om geen persoonsgegevens/contactinformatie met ons te delen. In dat geval bestaat het risico dat we je niet op de hoogte kunnen brengen van nieuwe informatie of we kunnen je niet (of gebrekkig) leveren wat je van ons verwachte te krijgen. In dat geval is Symph niet aansprakelijk voor het niet kunnen voldoen aan verwachte levering van goederen of diensten.
Je heeft het recht op inzage, rectificatie of wissen van uw persoonsgegevens. Hierover kan je contact opnemen via [email protected].
Daarnaast heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Meer informatie vindt je via deze link.

  • Wie is Symph?

    Symph heeft meerdere handelsnamen, zo doe je ook zaken met Symph als je diensten of producten afneemt van Scratch This Musical, Jonathan Bosman, Symph Stage of Symph IT.

  • Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?

    Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Symph, zoals jouw aankoop van een ticket, product of je recht op garantie. Dit is het geval bij: Bestellingen • Levering/ontwikkeling van een besteld product • Uitvoeringen • Retourneren • Inruilen • Contact met ons over een vraag of klacht.

    Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor: Reviews & klanttevredenheidsonderzoek • Contact met ons • Bezoek van onze websites • Nieuwsbrief & e-mail • Persoonlijk advies • Acties • Social media • Beveiliging • Applicaties die gebruikt worden via Symph.

    We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

  • Wie heeft toegang tot jouw gegevens?

    Alleen mensen die direct onder contract van Symph staan mogen bij jou gegevens en dat mogen zij alleen zolang als het voor hen belangrijk is om toegang tot deze gegevens te hebben. Daarnaast kan het zijn dat u een dienst via een derde partij hebt aangeschaft (bijvoorbeeld een ticket), in dat geval wordt alleen de data aan ons verstrekt die wij nodig hebben voor het leveren van onze dienst. Je kunt zelf kiezen hoeveel gegevens je deelt met de derde partij, wees hier voorzichtig mee!

    Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

  • Waar worden jouw gegevens opgeslagen?

    We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden je gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om jouw privacy te waarborgen.

  • Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

    We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages. Hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:
    • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
    • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
    • Jouw contactgegevens worden maximaal 5 jaar bewaard, geteld vanaf de meest recente keer dat er contact met je is opgenomen mits je geen gebruik heeft gemaakt van het recht om vergeten te worden.
    • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

  • Wat zijn jouw rechten?

    Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Hierover kan je contact opnemen via [email protected]. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.
    Uitschrijven voor de nieuwsbrief kan in een reactie op de betreffende nieuwsbrief, dan schrijven we je uit. En wil je helemaal geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement (toegepast op beperkt aantal websites) hoe je dat doet.
    We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Heb je vragen of klachten?
Je kunt altijd contact met ons opnemen via [email protected]. Daarnaast heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Meer informatie vindt je via deze link.