Veelgestelde vragen

Hoe leuk het ook is om mee te doen met een Scratch, we begrijpen heel goed dat u vragen heeft. Hieronder proberen we de meestgestelde vragen onder elkaar te zetten.

Een vraag ontdekt die er nog niet tussen staat? Stel 'm gerust!

  • Hoe ziet een scratchdag er uit?

    Na een periode van thuis repeteren met de repetitiebanden, hebben we de dag zelf in drie delen ingedeeld. Het eerste deel is een grove repetitie met Robert Jan, het koor en onze vaste pianist. Daarna is er tijd voor lunch. Het tweede deel is eigenlijk het best te omschrijven als een generale repetitie: de solisten, het orkest en de techniek voegen zich bij het gezelschap en samen proberen we een keer door het hele repertoire te gaan en zetten we de puntjes op de i. Na het tweede deel krijgt u de gelegenheid om te dineren en u om te kleden voor het derde deel: het avondprogramma/concert!

  • Welk niveau moet ik hebben om mee te mogen doen?

    Eén van de krachtigste aspecten aan de scratch is het samen zingen. Hierin leggen we niemand beperkingen op en nodigen we zelfs iedereen uit om de sprong te wagen en te ontdekken hoe heerlijk het is om zo'n bijzondere (en gezellige) dag samen te beleven. De meeste deelnemers hebben wel ervaring met koorzang en/of musicaltheater en zijn in staat om met behulp van het repetitiemateriaal (bladmuziek en ingezongen repetitiebanden per stemgroep) thuis het repertoire voor te bereiden. Ontdekt u dat uw verwachtingen toch anders waren? Neem dan contact met ons op en dan kijken we hoe we u het beste kunnen helpen.

  • Wanneer ontvang ik mijn inlogcode en kan ik repeteren?

    Zodra u betaald heeft ontvangen wij een bericht met uw gegevens (let erop dat uw naam en emailadres goed zijn ingevoerd bij de betaling). Hierna proberen wij zo spoedig mogelijk uw inlogcode op te sturen. Het repetitiemateriaal komt gefaseerd beschikbaar, maar we proberen u hier zo spoedig mogelijk meer over te vertellen. U kunt in de repetitieruimte nog meer informatie vinden, dus we de voorpret begint direct zodra u kunt inloggen!

  • Wordt er lunch en diner geregeld?

    We berichten u ongeveer twee maanden voor de scratch over de mogelijkheid om u aan te melden voor lunch en/of diner. Hiervoor nemen we een partner in de arm die de maaltijden verzorgt. Per scratch wisselt wat de maaltijd is, maar ook hier krijgt u in het betreffende nieuwsbericht meer informatie over. Heeft u speciale dieetwensen? Die kunnen doorgegeven worden en in nagenoeg alle gevallen kan hier rekening mee gehouden worden. Mocht dit echter niet het geval zijn, dan wordt er contact met u opgenomen.

  • Wat als de scratch niet doorgaat?

    De coronacrisis heeft ons geleerd dat onzekere tijden niet te voorspellen zijn. Hier hebben wij als organisatie ons beleid op aangepast en de volgende scenario's uitgewerkt: in principe doen wij er alles aan u een volwaardige scratch ervaring te geven, zelfs als dit betekent dat er geen (of minimaal) publiek aanwezig kan zijn. We houden extra goed in de gaten of het aantal toegestane personen niet overschreden wordt (wat kan leiden tot vervroegde sluiting van de inschrijving als dat aantal bereikt is) en we behouden ons het recht voor de editie uit te stellen mits deze binnen redelijke termijn alsnog plaats kan vinden. Mocht de scratch echter helemaal niet door kunnen gaan, krijgt u de aankoopprijs van het deelnemersticket terug (minus €25 voor toegang tot de geleverde toegang tot de digitale repetitiematerialen en materialen) of zullen we contact met u opnemen met een alternatief voorstel.

  • Wat is het annuleringsbeleid?

    Het is voor de Scratch niet mogelijk om uw ticket te retourneren vanaf het moment dat u een inlogcode hebt ontvangen voor de repetitieruimte (hier betreft het een digitaal product dan net als ebooks niet geretourneerd kan worden). We houden een aantal plekken per stempartij aan (inschrijven wordt gesloten als de plekken zijn vergeven) en op het moment dat u een ticket koopt, wordt die plek aan u vergeven. We krijgen soms vragen of het mogelijk is om tickets te wisselen met iemand die nog geen ticket heeft. Hierover kunt u ons in dat geval het beste mailen.

Heb je vragen of klachten?
Je kunt altijd contact met ons opnemen via deze link. Onze algemene voorwaarden en privacyverklaring vindt u hier.

© Copyright 2021